۱۳۹۷ شهریور ۱۰, شنبه

مناقصه به چه معناست؟


مناقصه به چه معناست؟

مناقصه، دعوت از مناقصه برای یک پروژه یا پذیرش پیشنهاد رسمی مانند پیشنهاد تصاحب است.تسلیم شدن معمولا به فرآیندی اشاره می‌کند که به موجب آن دولت‌ها و موسسات مالی پیشنهادهای خود را برای پروژه‌های بزرگ دعوت می‌کنند که باید در یک مهلت محدود ارائه شود. این عبارت همچنین به فرآیند اشاره دارد که به موجب آن سهامداران در پاسخ به پیشنهاد تصاحب سهام یا اوراق بهادار خود را ارسال می‌کنند.
همچنین برای پروژه‌ها یا تدارکات، اغلب موسسات یک فرآیند مناقصه به خوبی تعریف کرده‌اند و همچنین فرایندهایی برای کنترل کردن، ارزیابی، و انتخاب نهایی فروشندگان را دارند. این تضمین می‌کند که فرآیند انتخاب عادلانه و شفاف است. با توجه به پیشنهادها مناقصه مربوط به تلاش‌های تصاحب، شرایط پیشنهاد به وضوح لیست شده و شامل قیمت خرید، تعداد سهام درخواست‌شده، و یک مهلت برای پاسخ است.

درخواست مناقصات

درخواست مناقصه ( RFT ) یک دعوت رسمی و ساختاریافته برای تامین کنندگان جهت ارسال پیشنهادهایرقابتی جهت تامین مواد خام، محصولات و یا خدمات است. از آنجا که این یک فرآیند عمومی و علنی است،قوانین برای اداره این فرآیند برای تضمین رقابت منصفانه میان bidders ایجاد شده‌است. برای مثال، بدونقوانین، رشوه و انتصاب‌های فامیلی ممکن است رشد کند. سرویس‌های Tender برای خریداران احتمالی در دسترس هستند و شامل طیف وسیعی از مناقصات منابع خصوصی و دولتی می‌شوند. این خدمات شاملتهیه پیشنهادهای مناسب، هماهنگ کردن فرآیند برای تضمین مهلت‌های زمانی تعیین‌شده، و تضمینانطباق با قوانین قابل‌اجرا می‌باشد. در بخش خصوصی، درخواست برای مناقصات به عنوان درخواست برایپیشنهادها ( RFP ) ارجاع داده می‌شود. An به پیشنهاد کنندگان بالقوه اجازه می‌دهد که به نیازهای تعریف ‌شده صادر کننده پاسخ دهند.


پیشنهاد مناقصه در سایت مناقصه

یک پیشنهاد مناقصه ، یک درخواست عمومی برای تمام سهامداران است که درخواست می‌کنند سهام خود را برای فروش در یک قیمت خاص در طول زمان معینی حفظ کنند. برای جلب سهامداران برای آزاد کردن تعدادمعینی از سهام، این پیشنهاد نوعا از ارزش بازار فعلی سهام بیشتر است.
از آنجایی که این معامله سهامداران را مستقیما هدف قرار می‌دهد، به طور موثر مدیریت بالای فرآیند را حذف می‌کند مگر اینکه اعضای مدیریت سهامداران اساسی نیز باشند. اگر شرکتی که به دنبال آن است سهمقابل‌توجهی از شرکت هدف را داشته باشد ، به عنوان یک بلوک پایی به آن اشاره دارد، یک اقلیت ازسهامداران باقی مانده ممکن است کافی باشد تا به شرکت اجازه دهد که این پیشنهاد را به سهامداران عمدهتبدیل کند. با این حال، اگر سهام درخواست‌شده توسط مهلت مقرر منتشر نشود، معامله اغلب خالی تلقیمی‌شود و به سهامداران اجازه می‌دهد تا معامله را مسدود کنند.
مهارت‌های خود را با چالش‌های بازرگانی امتحان کنید.
مهارت‌های تجاری خود را با بازار آزاد تجاری خود به آزمایش بگذارید. این یک سکوی ایده‌آل برای خیس کردنپاهای شما در بازارها است ! معاملات در یک محیط مجازی با ۱۰۰۰۰۰ دلار پول نقد قبل از اینکه ریسک خود رابه خطر بیندازید ، ارسال کنید. امروز را امضا کنید و شروع به تعامل با دیگر بازرگانان از زمینه‌های مختلف وتجربیات مختلف و یادگیری روش‌های پشت سر کار آن‌ها برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار باهوش‌ترکنید.

مزایده چیست ؟

یک مزایده یک فرآیند فروش است که در آن خریداران بالقوه پیشنهادهای رقابتی در مورد دارایی‌ها یا خدمات،چه در یک فرمت باز یا بسته ، قرار می‌دهند. دارایی یا خدمات مورد سوال به حزبی فروخته می‌شود کهبالاترین قیمت را در یک مزایده آزاد قرار می‌دهد، و معمولا در حراج بسته به بالاترین قیمت پیشنهاد می‌شود.
در یک مزایده آزاد، طرفین با هم در یک محل فیزیکی یا تبادل آنلاین برای تلاش برای یک دارایی گرد هممی‌آیند. یک حزب علاقمند مقدار پیشنهاد رقابتی را می‌داند و تا زمانی که برنده مناقصه اعلام نشود ( به عنوان مثال، آخرین پیشنهاد قیمت را تحت محدودیت زمانی مزایده ) یا حذف از مزایده را ارائه می‌دهد. این فرآیند برای تصور در یک اتاق مزایده در Sotheby's یا Christie's برای اثر هنری آسان است.
در دنیای اینترنت، مزایده به عنوان یک مبتکر و غول در حراج آنلاین شناخته می‌شود. در بسیاری از معاملات تجاری از جمله فروش دارایی‌ها یک شرکت و یا کل خود شرکت، مزایده‌ها در یک فرمت بسته انجام می‌شوند،که در آن احزاب علاقمند پیشنهادها آب‌بندی را به فروشنده ارسال می‌کنند. این مقادیر پیشنهاد فقط توسطفروشنده مشخص می‌شوند. فروشنده می‌تواند تنها یک دور مناقصه را نگه دارد و یا می‌تواند دو یا چندپیشنهاد دهنده را برای یک مزایده دیگر انتخاب کند. گاهی اوقات در شرایطی که تقسیم یک شرکت یا کلشرکت برای فروش گذاشته می‌شود، قیمت تنها در نظر گرفته نمی‌شود. به عنوان مثال، فروشنده ممکناست بخواهد تا آنجا که ممکن است مشاغل بیشتری را برای کارمندان خود حفظ کند. اگر پیشنهاد کنندهبالاترین قیمت را ارائه نکند ، اما می‌تواند بهترین شرایط برای تداوم کارمندان را ارایه دهد، فروشنده می‌تواندآن پیشنهاد دهنده را انتخاب کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر